Címlap

Terepgyakorlat 2000 m felett

Nyomtatás PDF

Augusztus 21. és 24. között egy felejthetetlen terepgyakorlaton vehettem részt 7 diáktársammal, Kiss Judit tanárnő vezetésével. A szlovák- lengyel határon húzódó Magas-Tátra volt az úti célunk. Délután 3 óra után megérkeztünk a Kvacsány- völgybe. A hegyen felfelé bandukolva megcsodálhattuk a fenyvesek közül előbukkanó sziklákkal csipkézett völgybejáratot, majd egyre beljebb haladva már hallhattuk a források szüntelen csobogását.  Ellátogattunk a vízmalomhoz és a patakon átkelve a vízesést is megnéztük. Este 6 óra után megérkeztünk Zuberecbe, a szállásra.

Kedden hatalmasat kirándultunk. Első állomásunk az Osobitou nevű csúcs volt, ahova nagy nehezen, de sikeresen felküzdöttük magunkat. Majd az áfonyarengetegen keresztül megérkeztünk az 1653 m magas Lucna-ra. Előre tekintve a kárgerincek és a festői hegyoldalak lélegzetelállító látványa tárult a szemünk elé, visszafele nézve pedig a bámulatos mélység. Pár óra múlva felértünk kirándulásunk legmagasabb pontjára, a 2063 m magas Volovecre. A csúcson megpihentünk, majd indultunk is lefelé. Utolsó állomásunk a Rankon volt, ahova hamar megérkeztünk, jégeső kíséretében.

A 3. napon a gyönyörű glaciális tavakhoz kirándultunk. A vízesésnél való megpihenés után folytattuk az utunkat felfelé. A hatalmas kövek között, a források mentén haladva megfigyelhettük a felhők gyors haladását. Az egyik legizgalmasabb pillanat volt számomra, amikor áthaladt rajtunk egy felhő. A tavakhoz megérkezve leültünk és a csodálatos tájban gyönyörködtünk.

Csütörtökön még tettünk egy kitérőt Selmecbányára. A Geoparkban sétálva felidézhettük a vulkanizmusról tanult ismereteinket, illetve megismerhettük a Selmeci-hegység alapkőzeteit. A botanikus kertet bejárva megnéztük a hatalmas mamutfenyőket, majd a városnézés után elindultunk haza.

Szeretném megköszönni mindenki nevében Kiss Judit tanárnőnek, hogy elvitt minket erre a tartalmas és felejthetetlen kirándulásra!

Fritz Petra, 11.b osztályos tanuló

Még több képet ide kattintva érhet el.